Mikä Retoriikan kesäkoulu?

Retoriikan kesäkoulu on olemassa siksi, että suomalaiset viestisivät vaikuttavammin. Kesäkoulussa et joudu kärsimään latteista esitelmistä. Pääset kokemaan kohtikäyvää puhetta ja saat konkreettisia neuvoja ja apuvälineitä, jotka voit ottaa heti käyttöösi.

Retoriikan kesäkoulun seminaari on järjestetty vuodesta 2012 Hämeenlinnassa Verkatehtaalla. Vuonna 2023 Retoriikan kesäkoulun seminaaria ei pidetä, mutta Retoriikan kesäkoulu järjestää kaksi korkeatasoista työpajapäivää Helsingissä, Scandic Simonkentässä. Aiheina ovat tarinankerronta ja puheenkirjoitus.

Syksyllä 16.11.2022 järjestettiin tarinankerronta-workshopin, jonka kouluttajana toimii John Yorke, tarinoiden, draaman ja käsikirjoittamisen erityisasiantuntija.

Keväällä 26.4.2023 puheenkirjoittamista opettaa Simon Lancaster. Tony Blairin hallituksen ministereille ja sen jälkeen kansainvälisten suuryritysten johtajille puheita laatinut Lancaster on kirjoittanut useita kirjoja puheesta ja vaikuttamisesta. Hän on median ahkerasti käyttämä kommentaattori ja ympäri maailmaa opettava kouluttaja. Lue lisää workshopista.

Syksyllä 2022 ja keväällä 2023 järjestettäviin koulutuksiin ovat tervetulleita kaikki johtamisen, vaikuttamisen ja viestinnän ammattilaiset sekä aiheesta kiinnostuneet.

Retoriikan kesäkoulun apulaisrehtori Katleena Kortesuo, rehtori Antti Mustakallio ja kanslisti Siiri Pietilä eli Super-Siiri.

Workshopin osallistumismaksu

Simon Lancasterin workshop 26.4.2023
690 € + alv 24 % / osallistuja

OSTA liput heti

Retoriikan kesäkoulu Oy:n tietosuojaseloste (PDF).

info@retoriikankesakoulu.fi
Rehtori Antti Mustakallio: 050 595 8183.
Kanslisti Super-Siiri Pietilä: siiri@retoriikankesakoulu.fi
Apulaisrehtori Katleena Kortesuo: 050 576 7632.

Scandic Simonkenttä

Helsingin parhaalla paikalla Kampissa sijaitseva moderni keskustahotelli. Rauhalliset ja tyylikkäät huoneet, joista useimmista on upeat kaupunkinäkymät. Suosittu ravintola ja kattobaari sekä läheisyys parhaisiin ostospaikkoihin varmistavat onnistuneen vierailun.

Hotellin monipuoliset ja muunneltavat kokous- ja tapahtumatilat ovat täydellinen paikka Helsingin keskustassa tapaamisten, kokousten ja tapahtumien järjestämiseen. Kaikki kokoustilat ovat valoisia ja monikäyttöisiä. Hotellissa on lisäksi moderni kuntohuone ja hyvät saunatilat. Pysäköintihallista pääset kätevästi hissillä vastaanottoon. Hotellin vieraana käytössäsi on aina maksuton Wi-Fi.

Simonkentällä olet Helsingin sydämessä. Kauppakeskukset Kamppi ja Forum sijaitsevat hotellin naapurissa ja niihin on kätevä yhteys sisäkäytävää pitkin. Metro- ja linja-autoasemille pääset myös sisäkautta ja rautatieasemalle sekä kaupungin nähtävyyksiin, museoihin ja teattereihin on vain lyhyt kävelymatka.

Scandic Simonkentän yhteystiedot:

www.scandichotels.fi/hotellit/suomi/helsinki/scandic-simonkentta