Totti Karpela

Vuorovaikutuskouluttaja

Totti Karpela työskenteli kaksi vuosikymmentä poliisina, josta ison osan poliisin erityistilanteiden neuvottelija sekä poliisikoululla konfliktinhallinnan tuntiopettajana. Karpela on kouluttanut eri organisaatioiden edustajia maltilliseen konfliktien ehkäisyyn yli seitsemässäkymmenessä maassa ja eri kulttuureissa sekä auttanut lukuisia yrityksiä laatimaan ohjeita vaikeiden vuorovaikutustilanteiden hallintaan. Vuosien aikana hän on kirjoittanut erityisosaamisestaan kirjoja, joista tuorein Taina Parviaisen kanssa kirjoitettu käsittelee vaikeiden asiakastilanteiden ja valitusten hallintaa.

Retoriikan kesäkoulussa Totti Karpela kertoo, mitä hän oppi poliisin erityistilanteiden neuvottelijana, ja mitä hyötyä näistä opeista on meille.