Blogi

Vältä viheliäinen No show -ilmiö: Muistutus ja motivointi

Käyttäytymistieteellistä tietoa voi hyödyntää myös no show -ilmiön vähentämiseen. Sarjan kolmannessa osassa käydään läpi, miten muistutukset, hyötyjen konkretisointi, vaivannäön osoittaminen ja yhteenkuuluvuuden tunne vähentävät peruutusten todennäköisyyttä.

Ole hyödyllinen! – Arnold Schwarzeneggerin elämänohjeista, osa 3

Kova työ on helpompaa, kun visio antaa sille merkityksen. Siksi tärkeintä onkin uskoa visioonsa itse. Ongelmia tulee kuitenkin väistämättä. Jos et selviydy niistä luontaisella positiivisuudella, kannattaa opetella tekniikoita ajatusten kääntämiseksi.

Quis custodiet ipsos custodes – kuka tarkistaa faktasi?

Kukaan ei halua jäädä kiinni siitä, että puhuu puuta heinää. Kiusallista on myös havaita, että sitaatin lähde ei kestäkään lähempää tarkastelua. Siksi puhuja tarvitsee faktojen tarkistamista ja lähdekritiikkiä.

Muutos voi mennä myös pieleen

Kukapa ei kaipaisi muutosta? Muutos on aina mahdollisuus, mutta myös riski. Mistä tiedämme, että muutos vie meitä parempaan suuntaan? On aivan mahdollista, että muutos heikentää olosuhteita.

Vältä viheliäinen No show -ilmiö: Markkinointi ja viestintä

Käyttäytymistieteellistä tietoa voi hyödyntää myös no show -ilmiön vähentämiseen. Sarjan toisessa osassa käydään läpi, miten viestin kehystys, viestinnän sujuvuus ja osallistujan polun helppous vaikuttavat siihen, peruvatko ihmiset ilmoittautumisen, jos eivät pääsekään paikalle.