
Ensireaktio paljastaa, keitä me olemme
Ensi-impression tekemiseen tarvitaan vain noin sekunnin kymmenesosa, eikä sitä voi enää tämän jälkeen helposti muuttaa.
Ensi-impression tekemiseen tarvitaan vain noin sekunnin kymmenesosa, eikä sitä voi enää tämän jälkeen helposti muuttaa.
Maailma on täyttynyt puheesta ja viestinnästä. Harva kaipaa yhtään lisää. Mitä enemmän kommunikaatiota välillämme risteilee, sitä haastavampaa on tehdä vaikutus kommunikoimalla.
Haastattelin vuonna 2004 taiteen ja politiikan moniottelija Claes Anderssonia politiikan kielestä Etsijä -lehteen. Vaikka aika paljon vettä on virrannut Pitkän sillan alta 13 vuodessa, Anderssonin huolenaiheet ovat yhä ajankohtaisia.
Ihmissuhteita ei kannata yrittää luoda, rakentaa tai hoitaa viestein, se ei vain toimi. Sitä nimittäin kommunikoi oman mielikuvituksensa kanssa paljon…
Kun istuin viimeksi yliopistopedagogiikan kurssilla, minulle kerrottiin, että ihminen on sosiaalinen oppija. Paras tapa saada ihminen oppimaan on siis laittaa…
Olemme oppineet aikaa sitten edesmenneen nousukauden aikana varsinaisiksi mahdollisuusmaanikoiksi. Digimaailma on räjäyttänyt mahdollisuustulvan. Yritämme räpiköidä viestivirrassa kuin hukkuvat, tartumme mihin…
Yksi helpoimpia askelia tulla hyväksi keskustelijaksi on samalla myös todella yksinkertainen, kuten on myös se virhe, jonka liian usein teemme…
Maahanmuuttajataustainen mies juoksee kohti pysäkillä olevaa bussia ja heiluttaa bussikorttiaan. Muut ihmiset ovat jo astuneet sisään bussiin. Bussikuski kuitenkin sulkee…
On näkymättömästä voimasta kiinni, onnistuuko puheella motivoimaan vai aikaansaamaan vastustuksen. Mikä onkaan tuo raaka-aine, jota erehdymme tuon tuostakin pitämään vain…
Jokainen sen tietää: Pelottelu on helppoa, ratkaisujen antaminen vaikeaa. Oli kyse sitten mainoksista, puheista tai lehtikirjoituksista, meille myydään uhkakuvia. Kommunikoinnin…
Aivan uskomattoman hieno kokonaisuus. Herätti & puhutti. Tässä on sitä jotakin.
Ville Tolvanen, Digitalist Group