Mikä on median ja politiikan suhde nyky-Suomessa?

Mari K. Niemi kertoo, millainen on median ja politiikan suhde nykyään Suomessa ja kuinka poliitikon tulee ottaa media huomioon, jotta hän pärjäisi.

Ennen Suomessa lehdistö oli suopeampi poliitikkoja kohtaan, mutta viime vuosina mediasta on tullut yhä enemmän vallanpitäjien vahtikoira. Kriittisen median aikakautena puolueissa pitää ottaa kaikessa huomioon, miltä toiminta näyttää ulospäin. Kampanjoinnista on tullut jatkuvaa.

Mari K. Niemi on Vaasan yliopiston Innovation and Entrepreneurship InnoLab -tutkimusalustan johtaja ja poliittisen viestinnän dosentti.

Kaikki Retoriikan kesäkoulun tuottamat haastatteluvideot löytyvät Retoriikan kesäkoulun Youtube-kanavalta.