Johtajuus ja karisma

Retoriikan kesäkoulun seminaari Hämeenlinnan Verkatehtaalla 12.11.2021

Vaikuttava ja vakuuttava puhuminen on johtajan tärkeimpiä työkaluja. Huippupuhujien esiintymisessä on lisäksi lähes maagiselta tuntuva tekijä, jota kutsumme karismaksi. Onko karisma luonnonlahja vai voiko karismaa oppia? Retoriikan kesäkoulu 2021 tarjoaa johtajille ja kaikille puhujille parhaat ohjeet vaikuttavaan viestintään.

Mistä ammattinäyttelijän karisma syntyy? Kuinka kokonainen joukkue saadaan sparrattua karismaa hehkuvaksi? Minkälaisia työkaluja esiintyjälle on tarjolla? Miten puhuja nostetaan esille jo silloin, kun puhe laaditaan? Mitä tiede ja tutkimus sanovat karismasta ja johtajuudesta?

Seminaarin pääpuhujiksi saapuvat entinen Valkoisen talon puheenkirjoittaja Terry Szuplat ja johtaviin karisman tutkijoihin lukeutuva professori John Antonakis.

Tutustu puhujiin ja ilmoittaudu mukaan!

Voit myös seurata seminaaria etänä ostamalla livestreamin.

OSta liput heti

Seminaarin ohjelma

8.45 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.30 Retoriikan kesäkoulun avaus

9.45 Angela Ahola The psychology behind influence: What makes others like, trust and listen to you?

10.30 Maria Wahlroos Mitä cheerleading voi opettaa meille esiintymisestä ja karismasta?

11.15 Lounas

12.30 Elaine Eksvärd Inspiring leadership – make your message attractive for others

13.20 John Antonakis What is charisma, does it matter, can it be learned?

14.15 Kahvi

14.45 Hannele Lauri ja Miikka J. Anttila Mistä lavasäteily tulee