David Robson

Tiedetoimittaja

David Robson on palkittu englantilainen tiedetoimittaja ja Cambridgen yliopistosta valmistunut matemaatikko. Robson on kirjoittanut moniin korkean profiilin julkaisuihin: New Scientist, BBC Future, Guardian, Aeon, Atlantic. Vuonna 2021 Iso-Britannian tiedekirjailijoiden liitto ja lääketieteen journalistien yhdistys palkitsivat hänet kirjoituksista, jotka käsittelevat misinformaatiota ja kansalaisille kohdistettua terveysviestintää koronapandemian aikana. Pari vuotta sitten Robsonilta ilmestyi kirja The Intelligence Trap: Why Smart People Make Dumb Mistakes (suom. Älykkyysloukku (Tuumakustannus, 2020)). Teos käsittelee oivaltavasti arkiajattelumme sudenkuoppia, joihin älykkäätkin ihmiset toistuvasti lankeavat.

Retoriikan kesäkoulussa Robson antaa osallistujille tärkeitä tulevaisuuden taitoja ja kertomalla millainen älykkyysloukku meitä kaikkia vaanii ja miten voimme selviytyä siltä.