Kuinka tulevaisuus tehdään

Retoriikan kesäkoulun seminaari Hämeenlinnan Verkatehtaalla 3.6.2022

Kannattaako tulevaisuutta pelätä vai nähdä sen tuomat huimat mahdollisuudet? Monet uhkakuvat synkentävät odotuksiamme. Toisaalta hämmästyttävä teknologinen kehitys takaa sen, että tulemme näkemään asioita, joita emme ole edes osanneet kuvitella. Retoriikan kesäkoulussa ei tyydytä ihmettelemään, mihin tulevaisuus meitä vie. Täällä saat parhaat neuvot siihen, miten sinä voit vaikuttaa tulevaisuuteen ja muuttaa maailmaa.

Mitä huomisen maailma vaatii siltä, joka haluaa vaikuttaa muihin? Miten voisimme terävöittää ajatteluamme? Voisiko rehellisyys ratkaista ongelmamme? Miten tiedotusvälineet muokkaavat huomispäivän maailmaa?

Näihin ja moniin kysymyksiin vastaa Retoriikan kesäkoulun huippuluokan puhujakaarti. Seminaarin pääpuhujaksi saapuu Yhdysvalloista kansainvälisten mediatalojen BBC:n ja The New York Timesin johtajana toiminut Mark Thompson.

Tutustu puhujiin ja ilmoittaudu mukaan!

Voit myös seurata seminaaria etänä ostamalla livestreamin.

OSta liput heti

Seminaarin ohjelma

8.45 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.30 Retoriikan kesäkoulun avaus

9.45 Viv Groskop When the standard is no longer the standard: The changing face of power in the 21st century, the rise of atypical speakers and the revenge of the introverts

10.30 David Robson How to escape the intelligence trap

11.20 Lounas

12.35 Jessikka Aro Informaatiosota

13.25 Christian B. Miller Honesty: How Are We Doing and How Can We Do Better in the Future?

14.15 Kahvi

14.45 Pete Poskiparta Arjen mentalisti