Mark Thompson

Mediapomo (emer.)

Mark Thompson aloitti uransa Iso-Britannian yleisradioyhtiö BBC:ssä harjoittelijana vuonna 1979. Hän työskenteli televisio-ohjelmien tuotannossa ja sai yhä vaativampia tehtäviä, jotka johdattivat hänet johtotehtäviin. Thompson toimi pari vuotta Channel 4 -kanavan toimitusjohtajana, kunnes hänestä tuli vuonna 2004 BBC:n pääjohtaja. Vuonna 2012 hän astui The New York Times Companyn toimitusjohtajan tehtävään, josta hän eläköityi äskettäin. Ennen siirtymistään Yhdysvaltoihin Thompson piti Oxfordin yliopistossa luentosarjan retoriikan ja julkisen vaikuttamisen vierailijaprofessorina. Luennot on julkaistu kirjana Enough Said: What’s Gone Wrong with the Language of Politics?

Retoriikan kesäkoulun puheenvuorossaan Mark Thompson ammentaa kokemuksestaan kansainvälisten mediatalojen johdossa ja arvioi miten tiedotusvälineet muovaavat huomisen todellisuutta.