Elina Lepomäki Kesäkoulun seminaariin

Iso-Britanniassa järjestetään 8.6. yllättäen parlamenttivaalit. Tämän takia Britannian pääministerin Theresa Mayn puheenkirjoittaja Tim Kiddell joutuu perumaan puheenvuoronsa tämän vuoden Retoriikan kesäkoulussa. Näin maailmanpolitiikan yllättävät heilahtelut vaikuttavat Kesäkoulun puhujakaartiin.

Retoriikan kesäkoulun seminaariin tulee uutena puhujana kansanedustaja Elina Lepomäki (Kok). Aikaisemmin hän on toiminut  ajatuspaja Liberan tutkimusjohtajana ja yli 10 vuotta rahoitusalalla asiantuntija- ja johtotehtävissä. Koulutukseltaan Lepomäki on diplomi-insinööri ja kauppatieteiden maisteri.

Lepomäki tunnetaan liberaalin talousajattelun edustajana ja asiantuntijana. Hän on osallistunut aktiivisesti Suomessa käytävään talouskeskusteluun ja selkeäsanaisena keskustelijana on kysytty vieras radion ja television ajankohtaisohjelmissa.

Retoriikan kesäkoulussa Lepomäki puhuu siitä, kuinka koukeroista asiantuntijakieltä ja politiikan kieltä voidaan “suomentaa” niin, että kaikki ymmärtävät. Hänen puheenvuoronsa otsikko on Ymmärtäminen, yksinkertaistaminen ja villitseminen.