Retoriikan kesäkoulu siirtyy marraskuulle

Koronaepidemia on jatkunut nyt yli vuoden. Onneksi tunnelin päässä on valoa: yhä useampi saa rokotuksen, ja syksyyn mennessä tilanteen ennustetaan olevan valoisampi. Valitettavasti näyttää vahvasti siltä, että alkukesällä tapahtumia ei ole vielä turvallista järjestää.

Koronatilanteen takia siirrämme Retoriikan kesäkoulun seminaarin uuteen ajankohtaan, joka on perjantai 12.11. Workshopit pidetään 10. ja 11.11. Olemme lähestyneet osallistujia henkilökohtaisesti ja kertoneet muutoksesta.

Päivämäärän valinta marraskuulle perustuu siihen, että tällöin rokotusohjelma on saatu päätökseen ja tapahtumia voi taas ennusteen mukaan järjestää turvallisesti. Kyseinen ajankohta sopii myös melkein kaikille puhujillemme.

Luvassa on kaksi muutosta ohjelmaan:

Hannele Laurin kanssa esiintyjän karismasta keskustelee hänen kanssaan yhteistyötä tehnyt näyttelijä Miikka J. Anttila.

Stephen Krupin ei pääse mukaan työsitoumuksiensa takia, mutta onnistuimme saamaan häkellyttävän korkean profiilin puhujan hänen sijalleen. Terence “Terry” Szuplat toimi Barack Obaman ulko- ja turvallisuuspoliittisten puheiden kirjoittajana kahdeksan vuotta, eli koko Obaman kauden ajan. Tuona aikana hän laati satoja puheita ja vieraili presidentin kanssa yli 40 maassa. Hän oli myös vuonna 2018 Retoriikan kesäkoulussa vierailleen Cody Keenanin sijainen Valkoisen talon puheenkirjoitustiimin johtajana.

Szuplat vetää Vanajanlinnassa puheenkirjoitusworkshopin 10. ja 11.11. ja puhuu Verkatehtaalla seminaarissa 12.11. Luvassa on hioutunutta puheen ja viestinnän viisautta suoraan West Wingistä.

On innostavaa ajatella, että syksy ja rokotusohjelma ovat tuomassa muutoksen ankeaan tilanteeseen, jolloin ihmisten kohtaamiset on ollut pakko vetää minimiin. Vaikuttamisesta ja viestinnästä innostuneiden ihmisten kohtaaminen ja kokoontuminen huippupuhujia kuuntelemaan – livenä! – on tavoite, jota kohti on kohottavaa edetä.