Miksi johtajat tarvitsevat puheenkirjoittajia?

Cody Keenan kertoo, miksi johtajat tarvitsevat puheenkirjoittajia – vai tarvitsevatko? Voiko johtaja sanoa puheenkirjoittajan kirjoittamaa puhetta omakseen? Entä, jos puheenkirjoittaja laittaa sanoja johtajan suuhun?

Cody Keenan on toiminut presidentti Barack Obaman puheenkirjoittajana jo liki kymmenen vuotta. Yhteistyön tuloksena syntyi lukuisia historiaan jääviä, syvästi koskettaneita puheita.

Kaikki Retoriikan kesäkoulun tuottamat haastatteluvideot löytyvät Retoriikan kesäkoulun YouTube-kanavalta.

Siiri Pietilä

Olen Retoriikan kesäkoulun kanslisti jo kuudetta vuotta. Vastuullani ovat sellaiset pikkujutut kuin että onko lounas tilattu, milloin puhujat saapuvat ja mihin himputtiin Antti ja Katleena taas ovat menneet. Olen koulutukseltani diplomi-insinööri, mitä kukaan ei koskaan arvaa vaatteideni värikkyyden perusteella.