Retoriikan kesäkoulun puhujakaarti on koossa

Ensi kesän Retoriikan kesäkoulun kuudes puhuja on varmistunut. Verkatehtaan lavalle astuu 30 vuotta tekoälyä ja koneoppimista tutkinut professori Timo Honkela.

On upeaa saada hänet mukaan! Honkelan tarina on ainutlaatuinen – ja koskettava. Sairastuttuaan parantumattomaan aivosyöpään hän koki tarvetta pistää osaamisensa peliin ja antaa ihmiskunnalle jotain, jonka avulla voimme suunnata parempaan huomiseen.

Tästä syntyi tekoälytutkijan testamentiksi luonnehdittu kirja Rauhankone (Gaudeamus 2017). Rauhankoneessa Honkela hahmottelee tulevaisuutta, jossa tekoälyn avulla voidaan ehkäistä sotia ja konflikteja.

Retoriikan kesäkoulussa Honkela kertoo rauhankoneesta ja jakaa ajatuksiaan siitä, kuinka jokainen voi kantaa kortensa kekoon ihmiskunnan eteen ja vaikuttaa yhteiseen tulevaisuuteen.

Ensi kesän Retoriikan kesäkoulun seminaarin (7.6.) puhujat ovat tässä:

Tali Sharot – maailmankuulu neurotieteilijä, joka kertoo, miten vaikuttamisessa ja viestinnässä pitää ottaa huomioon ihmisaivojen ominaislaatu

Luke Harding – The Guardian -lehden huippujournalisti, maailman tunnetuimpia tutkivia toimittajia, joka tietää kertoa, kuinka suurvallat vaikuttavat kohteisiinsa

Pacelle van Goethem – kotimaassaan Hollannissa kaikkien tietämä karismakouluttaja, säkenöivä esiintyjä, joka neuvoo, miten voimme tehdä vaikutuksen olemuksellamme

Timo Honkela – tekoälytutkimuksen grand old man, professori joka haluaa vaikuttaa ihmiskunnan tulevaisuuteen ja lopettaa sodat

Katri Saarikivi – Helsingin yliopiston aivotutkija, vuorovaikutuksen ja empatian asiantuntija

Lauri Domnick – äänibrändääjä, jonka luomissa äänimaisemissa sinäkin olet liikkunut – ja tehnyt ostoksia

Unohtaa ei sovi myöskään kahta loistavaa workshopin (5.-6.6.) vetäjää:

John Zimmer – puhetaidon yhdeksänkertainen Euroopan mestari kouluttaa osallistujista vaikuttavia puhujia workshopissaan The Architecture of a Speech or Presentation

Tarkemmat esittelyt puhujista löydät Retoriikan kesäkoulun sivuilta.

Keräsimme palautetta viime vuoden Kesäkoulun osallistujilta.

97 % suosittelee tapahtumaa varauksetta.

95 % vastaajista antoi arvosanan 4 tai 5, yli puolet parhaan arvosanan 5.

Samaa on luvassa myös tulevassa Retoriikan kesäkoulussa, joka on monipuolinen kattaus vaikuttamisen taitojen huippuosaajien puheenvuoroja. Workshopeja ja seminaaria siivittävät arvokkaat kohtaamiset samoista asioista kiinnostuneiden ammattilaisten kanssa. Kesäkoulun tarkoituksena on tarjota sekä syvällistä oppia että ilon ja viihtymisen hetkiä.

Tervetuloa mukaan!