Miten neurotiede auttaa vaikuttamisessa?

Mitä hyötyä neurotieteistä voi olla vaikuttamispyrkimyksissä? Minkälaista valoa se on antanut yhteiskunnallisiin ongelmiin ja niiden ratkaisemiseen? Entä miten neurotiede voi auttaa yksilöitä, jotka haluavat muuttaa elämäänsä? Mitkä ovat neurotieteiden suurimmat kysymykset tällä hetkellä?

Tali Sharot on kansainvälisesti tunnettu ja palkittu neurotieteilijä. Hän on kognitiivisten neurotieteiden apulaisprofessori University College London -yliopistossa, Affective Brain Lab -tutkimusryhmän johtaja ja vieraileva professori MIT:ssa. Sharot’n tutkimuksista avautuu mielenkiintoisia näköaloja siihen, miten tunteet vaikuttavat ihmisten uskomuksiin, valintoihin ja sosiaalisiin suhteisiin.

Kaikki Retoriikan kesäkoulun tuottamat haastatteluvideot löytyvät Retoriikan kesäkoulun YouTube-kanavalta.

Siiri Pietilä

Olen Retoriikan kesäkoulun kanslisti jo kuudetta vuotta. Vastuullani ovat sellaiset pikkujutut kuin että onko lounas tilattu, milloin puhujat saapuvat ja mihin himputtiin Antti ja Katleena taas ovat menneet. Olen koulutukseltani diplomi-insinööri, mitä kukaan ei koskaan arvaa vaatteideni värikkyyden perusteella.