John Yorken tarinankerronnan workshop 16.11.2022

Retoriikan kesäkoulun syksyn workshopin 16.11. vetää englantilainen draamatuottaja ja käsikirjoittaja John Yorke. Useita BAFTA-palkintoja saanut Yorke on tuottanut runsaasti brittiläistä tv-draamaa (mm. Life On Mars, The Street, Shameless, Bodies). Lisäksi hän on kirjoittanut yhden alan luetuimmista käsikirjoittamisoppaista Into The Woods: How Stories Work and Why We Tell Them (Penguin 2014).

Yorken workshop “Rhetoric and the Hollywood Blockbuster” osoittaa konkreettisesti, miten tarinat toimivat ja mihin niiden voima perustuu. Miten tarinoita voidaan käyttää yrityselämässä, markkinoinnissa ja mainonnassa? Yorke havainnollistaa, kuinka taitava tarinankerronta on johtanut historiallisiin voittoihin politiikassa ja kuinka tarinankerronnan opit voidaan ottaa käyttöön kirjallisessa viestinnässä ja puheissa.

Workshop antaa osallistujille konkreettisia neuvoja ja keinoja tarinoiden käyttöön omassa vaikuttamistyössä. Interaktiivinen työpaja suo runsaasti tilaa ajatustenvaihdolle.

John Yorke vieraili Retoriikan kesäkoulussa viimeksi viisi vuotta sitten. Tuolloin hänen workshopinsa osoittautui menestykseksi: osallistujia oli niin runsaasti että koulutus pidettiin kahtena päivänä.

Scandic Simonkenttä -hotellissa (Simonkatu 9, Helsinki) pidettävä koko päivän koulutus alkaa ilmoittautumisella ja aamupalalla klo 8.30. Työskentely alkaa klo 9.00 ja päättyy klo 16.00.

Workshopin hinta on 690 € + alv. Työskentelykieli on englanti.

Ilmoittaudu Workshopiin