NATO:n pääsihteerin puheenkirjoittaja Retoriikan kesäkouluun

Retoriikan kesäkoulun ohjelmassa tapahtuu puhujavaihdos. NATO:n sotilasjohdon strategisen viestinnän neuvonantaja Eleonora Russell ei pääse tämän vuoden Retoriikan kesäkouluun virkamatkan takia. Hänen sijastaan saamme tapahtumaan uuden erittäin kiinnostavan puhujavieraan.

Delyth Hemingway on NATOn pääsihteerin puheenkirjoittaja. Aiemmin hän on toiminut Iso-Britannian ja Euroopan unionin virkamiehenä ja kirjoittanut puheita lähettiläille, ministereille ja EU-komissaareille. Hemingway on rakastanut sanoja ja kieltä lapsesta lähtien ja uskoo yhä siihen, että ihmisiin voidaan vaikuttaa ilman voimaa ja väkivaltaa, sanojen voimalla.

Retoriikan kesäkoulussa Hemingway puhuu siitä, millaista on viestiä historian menestyneimmän sotilasliiton puolesta tänä aikana, jolloin yhteinen turvallisuutemme on vakavasti uhattuna.

Retoriikan kesäkoulun seminaari järjestetään tänä vuonna teemalla Kuinka muutamme huomisen. Johtajat, viestinnän ja markkinoinnin asiantuntijat, edunvalvonnan ammattilaiset, virkamiehet ja yrittäjät kokoontuvat kuuntelemaan kansainvälisten ja kotimaisten huippuesiintyjien puheenvuoroja Hämeenlinnan Verkatehtaalle perjantaina 7.6.