Blogi

Yritysjohtaja, kansalainen haluaa kuulla ajatuksiasi

Enemmistö suomalaisista katsoo, että yritysjohtajat saisivat ottaa nykyistä enemmän kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin. Keskustelu ei kuitenkaan ole aivan helppoa, ja jos ei sano mitään, ei ole riskiä tulla ymmärretyksi väärin. Miten keskusteluun siis kannattaisi osallistua?

Kuinka tyrannit puhuvat?

Totuus ei useinkaan jaksa kiinnostaa meitä. Tähän yleisinhimilliseen piirteeseen luottavat kaikki alhaiset toimijat. Seuraavassa esittelen neljä tapaa havaita tätä piirrettä hyödyntävä viestintä.

Näin sinusta voi tulla karismaattinen puhuja

Mistä karismaattinen puhuja on rakennettu? Karismasta on kirjoitettu lukuisia kirjoja. Netti pullistelee ohjevideoita ja pitkiä vinkkilistoja karisman saavuttamiseksi. Nämä kaikki ovat hyödyllisiä aiheeseen perehtymiseen – onhan karisma varsin monitahoinen ilmiö. Jos haluat tulla

Parasosiaalinen suhde voi olla pahinta mahdollista vallankäyttöä

Parasosiaalinen suhde tarkoittaa mediavälitteistä yksisuuntaista suhdetta, jonka ihminen kokee kaksisuuntaisena. Se voi olla yhtä hyvin positiivinen kuin negatiivinenkin ilmiö. Parasosiaalinen suhde on kuitenkin sosiaalista valtaa, ja sitä pitää osata käyttää viisaasti.

Voittoisa vaalipuhe – 10 vinkkiä

Presidentivaalikampanjat ovat täydessä vauhdissa. Ehdokkaat pitävät hirmuisen määrän puheita. Ei ole kuitenkaan se ja sama, miten äänestäjiä lähestytään. Nyt tarjolla on 10 vinkkiä, joilla tämän ja kaikkien tulevien vaalien ehdokkaat voivat virittää vaikuttamisensa huippuunsa.

Kirjoita kolumni kuin se olisi tiedustelutuote

Tiedustelu tekee tiedustelutuotteita, joita käytetään päätöksentekoon. Laadukkaan tiedustelutuotteen kriteerit sopivat myös laadukkaan kolumnin kirjoittamiseen.

Kuinka muutamme huomisen

Ensin vuoden Retoriikan kesäkoulun puhujat on julkistettu. Vaikuttamisviestinnän ammattitapahtuman teema on "Kuinka muutamme huomisen". Nyt voimassa on hyvin varhaisen ilmoittautujan Super Early Bird -etuhinta.

John Yorken tarinankerronnan workshop 16.11.2022

Vaikuttamisen ja markkinoinnin ammattilaiset ovat jo kauan ymmärtäneet, että vaikuttavat tarinat muuttavat maailmaa. Mutta kuinka tarinoita käytetään tehokkaasti? Siihen saadaan vastaus tänä syksynä.

Ovatko ihmiset hyviä vai pahoja?

Ihmisten moraalinen luonto ajatellaan usein yksioikoiseksi: ihmisellä joko on joukko hyviä luonteenpiirteitä tai sitten hän on paha. Moraalipsykologian tutkimus ei tue tätä ajatusta. Tutkimusten mukaan harvoilla meistä on hyveitä, mutta harvoilla myöskään on suuria paheita.