Blogi

Asioita voi muuttaa vain todellisuudesta käsin

Filosofi David Hume korosti, ettei asioiden nykytilasta voi päätellä, miten niiden kuuluisi olla. Vastakohta on myös totta: se, miten asioiden kuuluisi olla, ei kerro, miten ne nyt ovat. Tarvittavia muutoksia saa aikaan vain nykyisen todellisuuden hyväksymällä.

Valehtelu ja todenpuhuminen ovat molemmat riskejä

Omaa näkökantaansa voi edistää puhumalla totta, valehtelemalla tai välttelemällä vastaamista. Mikään näistä strategioista ei ole riskitön. Jokaisessa on mahdollisuus, että se kääntyy puhujaa vastaan.

Kuka on brändisi päähenkilö?

Brändisi päähenkilö ei ole firmasi perustaja tai suosituin tuotteesi, vaan asiakas. Kerro bränditarinoita, joissa brändisi avusti asiakkaan voittoon. Tarjoa asiakkaalle samaistumispintaa kertoessasi brändistäsi.

Kasvosi lörpöttelevät omaa viestiään

Kasvosi paljastavat ajatuksia ja tunteita, joita et aikonut sanoa ääneen. Näitä mikroilmeitä on hyvin hankala kontrolloida. Välität toivomasi vaikutelman todennäköisemmin, jos oikeasti ajattelet niin kuin sanot.

Kansankiihottajan kätevin kirjoitusvinkki

Kansankiihottaja saa viestinsä perille, koska toistaa sen niin usein. Omaa viestintää kannattaakin kehittää kirjoittamalla siitä versioita eri tyylilajeissa. Toisto ja harjoittelu kehittävät ja monipuolistavat viestintääsi.

Kolmen sääntö – vaikuttavan englanninkielisen viestinnän ydin

Kolmen sääntö kuuluu idiomaattiseen englanninkieliseen viestintään. Arkipäiväisissäkin keskusteluissa listataan usein kolme asiaa. Kolmen säännön käyttö sana- ja lausetasolla tekee puheesta anglosaksisemman kuuloista, joten sitä kannattaa harjoitella.

Et ole heikkoluonteinen, vaikka sorrut sipseihin

Itsehillintä on aikaisemmassa tutkimuksessa esitetty ikään kuin lihaksena, jota voi kehittää. Nykytutkimuksen valossa olisi kuitenkin parempi puhua itsehallinnasta, johon vaikuttavat monet tekijät. Erityisesti ympäristöllä ja tavoilla on vaikutusta.

Tekstin tärkeimmät sanat – näin saat ne toimimaan

Tekstin otsikko sisältää sen tärkeimmät sanat. Otsikko herättää kiinnostuksemme, jolloin luemme koko tekstin. Viittaa otsikossasi tarinaan, joka herättää huomiota ja näyttää lukijalle, kuinka hän hyötyy tekstin lukemisesta.