Kuinka muutamme huomisen

Viime vuosina olemme havahtuneet siihen, että huominen voi tuoda eteemme yllättäviä ja vaikeita tilanteita kuten koronapandemian ja Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan. Olemme myös nähneet, että kun näihin tilanteisiin on tartuttu, vaikuttava viestintä on ollut ratkaisevassa roolissa.

Retoriikan kesäkoulu 7.6.2024 antaa keinot siihen, kuinka voimme ennakoida ja parhaimmillaan muuttaa huomista. Kuinka voimme vaikuttavalla viestinnällä vaikuttaa tapahtumien kulkuun ja saada aikaan muutoksen?

Puhujiksi Hämeenlinnan Verkatehtaalle saapuu joukko oman alansa huippuasiantuntijoita, jotka jakavat meille parhaat ohjeensa ja vinkkinsä.

Jörg Hackeschmidt toimi kymmenen vuotta Angela Merkelin puheenkirjoittajana. Hän kertoo kokemuksistaan Merkelin avustajana ja antaa vinkkejä siihen, kuinka kirjoittaa puheita johtajalle, joka ei ole aina halukas puhumaan.

Leonoor Russell on NATOn sotilasjohdon strategisen viestinnän neuvonantaja ja palkittu puheenkirjoittaja. Hän kertoo kuinka sotilasjohtajille laaditaan puheita ja vaikuttavia viestejä.

Oleg Nikolenko on Ukrainan ulkoministeriön edustaja. Hän kertoo Ukrainan monipuolisesta ja tehokkaasta viestinnästä osana maan puolustustaistelua.

Annika Damström on A-Studiosta ja vaalikeskusteluista tunnettu terävä toimittaja. Hän kertoo, kuinka valtaapitävistä saadaan kaikki irti suorassa tv-haastattelussa ja antaa myös ohjeita, kuinka haastatteluun valmistaudutaan.

Retoriikan kesäkoulussa järjestetään myös Suuri talousdebatti, jossa oikeaa suoraa tarjoaa ETLAn toimitusjohtaja Aki Kangasharju ja vasenta koukkua näyttää tutkijatohtori Lauri Holappa. Debatin tuomaroi taloustoimittaja Karo Hämäläinen.

Lisää tietoa puhujista ja ohjelmasta saat Retoriikan kesäkoulun nettisivulta.

Seminaaripäivän lisäksi tarjolla on Katleena Kortesuon vetämä päivän workshop “Kriisikiikarit käteen: skenaariotyöskentelyn työpaja”. Työpajassa opitaan käymään läpi organisaation potentiaaliset kriisit ja kriisin siemenet: miten paikannat uhkat, miten ehkäiset kriisit ja miten käsittelet riskit? Osallistujat saavat konkreettiset työkalut omaan arkeen ja tukevat lähtökohdat organisaation riskien hallintaan. Workshop pidetään Vanajanlinnassa 6.6.2024.

Varhainen ilmoittautuja palkitaan, sillä Retoriikan kesäkoulun seminaariin 7.6.2024 pääsee nyt mukaan Super Early Bird -etuhinnalla 490 € + alv (norm. 690 €).

Lämpimästi tervetuloa Retoriikan kesäkouluun!

Klikkaa itsesi ilmoittautumiseen