Blogi

Vältä viheliäinen No show -ilmiö: Markkinointi ja viestintä

Käyttäytymistieteellistä tietoa voi hyödyntää myös no show -ilmiön vähentämiseen. Sarjan toisessa osassa käydään läpi, miten viestin kehystys, viestinnän sujuvuus ja osallistujan polun helppous vaikuttavat siihen, peruvatko ihmiset ilmoittautumisen, jos eivät pääsekään paikalle.

Ole hyödyllinen! – Arnold Schwarzeneggerin elämänohjeista, osa 2

Ihmisten suurin ongelma on se, että oma visio on hukassa. On hyvä luoda visio, joka tähtää suuriin asioihin. Vai onko asia tosiaan näin yksinkertainen? Hyvän vision luominen ei ole aina helppoa. Isot visiot harvoin toteutuvat ja toteutuessaankin tuottavat enemmän surua kuin iloa.

Tehokkain keino herättää kiinnostusta ja rakentaa luottamusta

Mykkäelokuvien aikana ihmiset rakastuivat Charlie Chapliniin. He katsoivat haltioituneena huumori-, jännitys- ja rakkauselokuvia, joissa ei puhuttu mitään. Nykyaikanakin suuret rahat liikkuvat niillä viihteen alueilla, joissa sanoja ei tarvita: aikuisviihteessä ja pelaamisessa.

Tunne taitosi

Tunteet ovat auttaneet meitä selviytymään läpi historian, ja evoluution näkökulmasta ne ovatkin täysin järkeviä. Ihmiset ovat aina pohtineet, miten tunteet liittyvät ajatteluun ja ajattelu tunteisiin. Myös kulttuuri vaikuttaa tunneilmaisuumme. Perehdytäänpä tunteisiin tarkemmin.

”Kun meille ei hakeudu kansainvälistä työvoimaa”

Osassa suomalaisia yrityksiä tämä on todellisuutta. Kun työpaikka avataan, kaikki hakijat ovat suomalaisia Suomesta. Mikä ongelma se sitten on? Ei tietysti mikään, jos hyviä hakijoita riittää ja paikat saadaan täytettyä.

Miksi populismi viehättää?

Populismin käsitteellä viitataan yleensä joko vasemmistolaiseen tai oikeistolaiseen poliittiseen tyyliin, joka vetoaa epämääräisesti ”kansaan” tai ”kansan tahtoon”: sorrettua kansaa vastaan asetetaan korruptoitunut eliitti, joka ajaa omaa etuaan kansan kustannuksella.

Kuka siellä verkossa oikein vihaa?

Ilkeämieliset kommentit ovat netissä valitettavan yleisiä. Kun verkkovihaa on tutkittu, on havaittu, että ideologisista syistä tai huvin vuoksi toisia kiusaavat trollit ovat pieni vähemmistö. Suurin osa vihapuheesta tulee tavallisilta ihmisiltä, jotka käyttäytyvät huonosti.

Vältä viheliäinen No show -ilmiö: Sitouttaminen ja suunnittelu

Käyttäytymistieteellistä tietoa voi hyödyntää myös no show -ilmiön vähentämiseen. Tässä kolmiosaisen sarjan ensimmäisessä osassa käydään läpi, miten tapahtuman maksullisuus, kalenterimerkinnät, ennakkosuunnittelu ja sosiaalisuus vaikuttavat ihmisten osallistumistodennäköisyyteen.